Passhandläggare till Polisområde Malmö

2019-03-12

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Polismyndigheten region syd har cirka 4 700 medarbetare. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Ett av Polismyndighetens viktiga mål är att besökare vid våra receptioner ska få god service.

Vi söker nu passhandläggare till Polisområde Malmö (POMA) med placering i Malmö.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifterna består av att ta emot, handlägga och utfärda id- och passhandlingar.

Du handlägger ärenden i enlighet med gällande lagar och förordningar som t.ex. Passlagen, Passförordningen, Förordningen om nationellt ID-kort samt Förvaltningslagen.

Som administratör i receptionen blir ditt primära uppdrag att vara ansiktet utåt för myndigheten, samt vara behjälplig mot medborgare som uppsöker polisen av olika skäl.

Arbetet som passhandläggare innebär att fatta myndighetsbeslut, vilket ställer höga krav på dig beträffande noggrannhet och omdöme. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning.

Placering kommer att vara i Malmö.

KVALIFIKATIONER

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har:

• Svenskt medborgarskap

• Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt

• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift

• God datorvana

Det är också viktigt att du kan gå den obligatoriska utbildningen för passhandläggare.

Utbildningen består av en vecka teori samt en vecka praktik.

MERITERANDE

• Arbetslivserfarenhet av service och administration som innefattar personliga möten

• Övriga språkkunskaper utöver svenska och engelska

• B-körkort

• Utbildning RES

• Kunskaper i Polisens interna system

PERSONLIGA EGENSKAPER

• Hög social kompetens och ett genuint intresse av att arbeta med människor.

• Då anställningen innebär att handlägga ärenden ser vi att du är noggrann och ansvarstagande.

• Du har förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet.

• Som polisens ansikte utåt är du representativ och förtroendeingivande

Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket medför att beslut kan behöva fattas under tidspress men med samma goda kvalité.

Mer information

ÖVRIGT

ANSTÄLLNINGEN

Anställningsform: Tillsvidare samt vikariat

Arbetsort: Malmö

Arbetstid: Periodplanerad

Tillträde: Enligt överenskommelse, preliminär är utbildningsstart 10 juni

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

ANSÖKAN

Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult Isabell Jakobsson 0724537319, isabell.jakobsson@polisen.se

POLISMYNDIGHETEN

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökan

Du ansöker till jobbet som Administrativ assistent hos Polismyndigheten, Polisregion Syd i Malmö genom att kontakta företaget på något av följande sätt.

Polismyndigheten, Polisregion Syd
Storgatan 43
20590 Malmö

Om du har frågor angående detta extrajobb kan du kontakta någon personerna i tabellen nedan för mer information.

NamnTelefonnummerMobilnummerEpost
Christer Rindmo

Till webb­ansökan 

Mer information