Driftplanerare till Avfallsavdelningen på VA SYD

2018-02-09

VA SYD bidrar till ett hållbart samhälle genom att leverera friskt dricksvatten, hantera dagvatten, rena avloppsvatten och ta hand om hushållsavfall på ett ansvarsfullt sätt. Vi är drygt 350 medarbetare som arbetar med stort engagemang för en hållbar utveckling. Vår verksamhet omsätter en miljard kronor per år.

På VA SYD arbetar vi aktivt för vara en öppen och inkluderande organisation där medarbetare trivs, mår bra och bidrar till helheten. För att klara vårt uppdrag även i framtiden vill vi knyta till oss medarbetare som speglar den omvärld vi verkar i. Vi söker dig som vill växa tillsammans med oss och bidra till att utveckla vår verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER

Trivs du med att arbeta med kundkontakt och problemlösning? Då kanske du vill bli vår nya kollega på Avfallsavdelningen! Vi erbjuder ett roligt och utmanande jobb med mycket kundkontakt och samarbete med arbetsledningen hos våra insamlingsentreprenörer, fastighetsägare och medarbetare på VA SYDs övriga enheter.

Som driftplanerare arbetar du med kundärenden, avvikelsehantering och arbetsmiljöfrågor. Arbetet avser planering och uppföljning av våra kunders avfallshantering och innebär rådgivning samt val av praktiska lösningar. Detta sköts genom telefonkontakter och platsbesök. I arbetet ingår klagoärenden och ansvar för upprättande av debiteringsunderlag samt att arbeta med avvikelsehantering.

På driftenheten arbetar vi även med att förbättra arbetsmiljön för hämtningspersonalen hos våra entreprenörer. Det kan innebära att aktivt arbeta med att lösa konkreta arbetsmiljöproblem.

VA SYD ansvarar för den kommunala avfallsplaneringen och verkar, tillsammans med andra aktörer, för att de uppsatta målen i avfallsplanen uppnås. Vi ansvarar också för insamlingen av hushållsavfall i Malmö stad och Burlöv kommun och har hand om kundkontakter, debitering samt uppföljning och utveckling av avfallstjänster.

Tjänsten är en visstidsanställning på sju månader med placering på VA SYDs huvudkontor nära Malmö centralstation.

Mer information

KVALIFIKATIONER

Arbetet kräver att du har förmåga att bemöta kunder på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Du är en positiv och kreativ problemlösare med analytisk förmåga. Att vara självgående och ta egna beslut ser vi som positiva egenskaper. Du måste även kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Körkort B och datorvana är ett krav.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom avfallsområdet eller hanterat liknande arbetsuppgifter tidigare alternativt har en högskoleutbildning inom transport, logistik eller liknande.

Det är ett extra plus om du har jobbat med affärssystemet EDP Future med bland annat avvikelsehantering och orderhantering. Vi ser gärna att du har kunskaper inom arbetsmiljöområdet, är strukturerad, har ett strategiskt arbetssätt och kan driva mindre projekt självständigt.

Vi söker dig som vill arbeta i enlighet med VA SYDs värdeord; engagemang, miljö, kvalitet och lyhördhet.

ÖVRIGT

På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv.

Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår kundservice på 040-635 10 00.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller pappersformat.

http://www.vasyd.se

Ansökan

Du ansöker till jobbet som Reklamationshandläggare hos VA SYD i Malmö genom att kontakta företaget på något av följande sätt.

VA SYD
Malmö
20121 Malmö

Om du har frågor angående detta extrajobb kan du kontakta någon personerna i tabellen nedan för mer information.

NamnTelefonnummerMobilnummerEpost
Roger Ekberg040-635 0376

Till webb­ansökan 

Mer information