Vill du vara spindeln i nätet i ett spännande IT-projekt i Malmö?

Publiceringsdatum: 2025-11-12

Letar du efter möjligheter att arbeta inom administration, ekonomi, juridik? Det är nu möjligt för dig att få jobb som administrativ assistent hos Onitio Sverige AB. Vill du arbeta heltid hos Onitio Sverige AB? Just nu letar de efter någon som vill ha en tjänst 3 månader – upp till 6 månader.

Malmö är platsen där detta jobb har sin tjänsteort. Onitio Sverige AB har just nu ett ledigt jobb som administrativ assistent. Har du vad som krävs för att arbeta som administrativ assistent hos Onitio Sverige AB? Ansök innan fredag den tjugoförsta november 2025 och ta reda på det!


Jobbannons

Onitio är en nordisk IT-koncern, ägd av det norska investmentbolaget Aars, med cirka 1500 anställda, varav 500 i Sverige. Vi erbjuder innovativa IT-lösningar genom tre affärsområden:

  • Onitio Technology Services – Vi ser till att IT- och teknisk utrustning fungerar genom installation, support och underhåll.
  • Onitio Workforce Services & Consulting – Vi erbjuder flexibla IT-resurser och bemanningslösningar för att stärka våra kunders verksamhet.
  • Onitio Solutions – Vi driver digital transformation och utvecklar innovativa IT-lösningar.

Med kontor från Malmö i söder till Luleå i norr kombinerar vi teknisk expertis med innovation och kundfokus. Vi arbetar aktivt för en hållbar framtid – exempelvis genom att 98 % av vår fordonsflotta består av elbilar.

Hos oss blir du en del av ett dynamiskt och framgångsrikt team där vi värdesätter mångfald och inkludering. Vi anser att olika perspektiv skapar bättre lösningar och vi arbetar aktivt för att fler kvinnor ska trivas och utvecklas i IT-branschen!

Om rollen

Som administratör med logistikinriktning blir du spindeln i nätet i vårt datorutbytesprojekt inom Region Skåne. Du arbetar från kontoret i Malmö och ansvarar för att skapa ärenden, boka tider med användare och samordna datorutbyten mellan tekniker och kund.

Utöver administrativa uppgifter ingår även visst fysiskt logistikarbete, till exempel att ta emot, hantera och förbereda utrustning som ska vidare till tekniker ute i fält. Rollen kräver därför att du är bekväm med att kombinera kontorsarbete med praktiska moment.

Du har nära kontakt med kollegor i både Malmö och Lund och stöttar våra LCM-tekniker i den dagliga planeringen. Arbetet är en kombination av administration, kundkontakt, logistik och koordinering – perfekt för dig som gillar struktur, tempo och att se till att saker händer.

Du behöver inga tidigare erfarenheter inom administration eller logistik – vi lär dig allt du behöver kunna. Det viktigaste är att du är noggrann, ansvarstagande och trivs i en miljö där det händer mycket.

Körkort krävs för tjänsten.

Språkkunskaper: Svenska är ett krav och du ska kunna göra dig förstådd på engelska.

Detta är en visstidsanställning med start så snart som möjligt och sträcker sig över tre månader, med goda möjligheter till förlängning eller tillsvidareanställning.

Lön: 25 000–28 000 kronor per månad.

Varför Onitio?

På Onitio är medarbetarna vår viktigaste tillgång. Vi erbjuder trygga anställningar, är kollektivavtalsanslutna via TechSverige (IT-avtalet) med tillhörande förmåner, och utöver detta erbjuds alla medarbetare friskvårdsbidrag (för närvarande om 4000 kr/kalenderår), rabattavtal hos ledande friskvårdsleverantörer och andra lokala förmåner.

Kompetensutveckling är en självklar del av vår kultur. Genom utbildningar, certifieringar och karriärmöjligheter får du de verktyg du behöver för att växa – oavsett om du vill fördjupa din expertis eller bredda dina kunskaper. Vi sätter tillsammans individuella och meningsfulla mål för dig, och arbetar med din kompetensutveckling löpande under året där din närmaste chef finns till för att stötta dig.

Vem vi söker

Våra värderingar visar egenskaper som vi på Onitio värdesätter:

  • Brinner för kundnöjdhet och är lösningsorienterad då andra ser problem.
  • Är pålitlig och ansvarstagande i att leverera det du lovar.
  • Gillar att samarbeta och uppskattar en företagskultur där vi stöttar varandra och firar framgångar tillsammans.

Vi söker en mångfald av kompetenser och bakgrunder. Har du erfarenhet inom IT är det en bonus, men vi värdesätter framför allt din vilja att lära och utvecklas tillsammans med oss!

Ansökan

Oavsett bakgrund, kön, ålder eller erfarenhet – hos oss är du välkommen!

Vill du vara med och forma framtidens IT-landskap? Skicka in din ansökan redan idag!

Har du frågor? Kontakta Fredrik Magnusson på fredrik.magnusson@onitio.com. Urvalet sker löpande, därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Läs mer om oss på vår hemsida eller följ oss på LinkedIn.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnOnitio Sverige AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning3 månader – upp till 6 månader
Organisationsnummer5565497541
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeAdministrativ assistent
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Onitio Sverige AB söker en person till denna tjänst som administrativ assistent med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som administrativ assistent hos Onitio Sverige AB skickar du in din ansökan senast 2025-11-21.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Är du kanske student som vill ha ett extra jobb och jobba med människor!

Karin Ståhlnacke Juridik AB söker en person till tjänsten som personlig assistent i Malmö.

2025-11-19

Mer info

Produktionstekniker till modern och spännande verkstad – Malmö

Standby Workteam AB söker en person till tjänsten som produktionstekniker, maskin/verkstad i Malmö.

2025-11-18

Mer info

Industrielektriker till bred och spännande roll hos AVEBE Malmö

Standby Workteam AB söker en person till tjänsten som industrielektriker i Malmö.

2025-11-21

Mer info