Affärsutvecklare – bränsleanskaffning och portföljoptimering

Publiceringsdatum: 2025-12-04

Vill du arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? En möjlighet har öppnat upp för dig att börja arbeta som affärsutvecklare hos SJR in Sweden AB. Om du vill arbeta heltid hos SJR in Sweden AB, har de just nu en tjänst tills vidare som kan passa dig.

Att bo i närheten av Malmö kan vara en fördel för denna position, så om du redan bor i området bör du överväga att söka jobbet. SJR in Sweden AB söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som affärsutvecklare. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Här är chansen att bli en del av SJR in Sweden AB och jobba som affärsutvecklare! Ansök senast lördag den tredje januari 2026.


Jobbannons

Vill du utveckla en av Sysavs mest affärskritiska funktioner? Som Affärsutvecklare – bränsleanskaffning och portfölj säkrar, utvecklar och optimerar du inflöden av brännbart avfall från både Sverige och Europa. Du driver affärer från lead till avtal och får stort ansvar, förtroende och handlingsutrymme, i en roll där du verkligen gör skillnad.

Om tjänsten

För att möta framtidens behov utvecklar och breddar Sysav sin bränsleaffär. I denna roll ansvarar du för internationella och svenska inflöden, kvalitetssäkring och portföljoptimering. Arbetet är både strategiskt och operativt: ena dagen leder du förhandlingar och analyser, nästa dag kan du vara på plats hos leverantörer för att bedöma kvalitet, säkerhet eller mottagningskriterier.

I rollen finns tydligt utrymme att påverka utvecklingen av Sysavs energiaffär och du blir en viktig medlare i situationer där affärsmässighet, kvalitetskrav och regelverk behöver balanseras. Samtidigt blir du en del av ett affärsdrivet team som ansvarar och arbetar tillsammans för att utveckla flöden, arbetssätt och affärer i nära samarbete med flera interna funktioner.

Ansvarsområden

Du driver bränsleaffären från första kontakt till långsiktig relation. Rollen kräver affärsmässighet, analysförmåga och trygghet i komplexa avvägningar.

Du kommer bland annat att:

  • Anskaffa brännbart avfall från svenska och europeiska marknader.
  • Förhandla pris, kvalitet och villkor med leverantörer och kunder.
  • Ta fram avtal och säkerställa att flöden följer regler och tillstånd.
  • Optimera bränsleportföljen utifrån pris, risk, kvalitet och tekniska krav och samverka inom ramen för bolagets supply-chain team.
  • Följa upp KPI:er, prognoser och budget och dela insikter till verksamheten.
  • Delta i utvecklingen av anskaffningsstrategi, arbetssätt och digitala verktyg.
  • Bygga förtroendefulla relationer och representera Sysav i relevanta nätverk i Europa.
  • Delta i upphandlingar och lyfta nya affärsmöjligheter och samverka i avdelningens Affärsråd.
  • Göra platsbesök vid behov för att bedöma kvalitet, leveransrutiner och hantering.

Lämplig bakgrund

Du behöver ha:

  • erfarenhet av affärsutveckling, kommersiellt arbete och förhandling
  • erfarenhet av avtalsförhandling, prisdialoger och kund-/leverantörskontakter
  • förståelse för industriell verksamhet, produktion och/eller processer
  • god analytisk förmåga samt erfarenhet av budget och prognoser
  • akademisk utbildning, gärna civilingenjör eller annan bakgrund som bedöms likvärdig
  • mycket god svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

  • erfarenhet av avfall, återvinning, energi eller andra internationella material- och produktflöden
  • erfarenhet från näringslivet
  • erfarenhet av kvalitetskrav, mottagningskontroller eller regulatoriska frågor
  • vana att arbeta med digitalisering

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen är det viktigt att du:

  • är affärsmässig, trygg i dig själv och van att förhandla, stå för beslut
  • har projektledningsförmåga och gillar att driva saker i mål
  • har stort sinne för analys och dokumentation
  • är noggrann och strukturerad, samtidigt som du är lösningsorienterad
  • har god samarbetsförmåga, t.ex. genom att bidra till ett positivt teamklimat och att ni tillsammans når resultat
  • har integritet och kan hantera intressekonflikter med balans och tydlighet
  • bygger relationer naturligt, såväl internt och externt som lokalt och internationellt
  • uppskattar variationen mellan strategiska analyser och praktiska kontroller
  • trivs med stort ansvar och frihet under ansvar

Vad erbjuder vi

Varför arbeta på Sysav?

På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och inkluderande ledarskap och medarbetarskap premieras. En säker arbetsplats samt balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss och våra medarbetare. Du får dessutom tillgång till flera förmåner – förutom förmånligt friskvårdsbidrag erbjuder vi t.ex. sjukvårdsförsäkring, lunchförmån, tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning.

Se filmen om Sysav som arbetsgivare:

https://youtu.be/h3BWJcBzzNM

Om företaget

Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region – tillsammans med kunder, samarbetspartners och 14 ägarkommuner.

Ansökan

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Sista ansökningsdag är 30/12 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag så ansök så snart som möjligt.

I den här rekryteringen samarbetar Sysav med SJR. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Vinnersten på tomas.vinnersten@sjr.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

#Bildlänk

https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2025/12/Logga_AVC1.jpg

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnSJR in Sweden AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5566523980
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeAffärsutvecklare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

SJR in Sweden AB söker en person till denna tjänst som affärsutvecklare med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som affärsutvecklare hos SJR in Sweden AB skickar du in din ansökan senast 2026-01-03.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Trafikvärd för lastning och lossning – kortare uppdrag hos kund

Svensk Autorekrytering AB söker en person till tjänsten som trafikvakt i Malmö.

2025-12-04

Mer info

Bygg- och montagearbetare– kundanpassade bodar

Ikett Personalpartner AB söker en person till tjänsten som träarbetare/snickare, utan yrkesbevis i Malmö.

2025-12-01

Mer info

Social coach med erfarenhet av praktik- och arbetsgivarrelationer (Deltid)

Grit Academy AB söker en person till tjänsten som studie- och yrkesvägledare i Malmö.

2025-12-04

Mer info