Publiceringsdatum: 2025-05-22
Vill du arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Positionen som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning hos Specialpedagogiska Skolmyndigheten är öppen och väntar på en lämplig kandidat - kan det vara du? Specialpedagogiska Skolmyndigheten söker för närvarande efter personal på heltid för en tjänst tills vidare. Kolla in deras jobbannons för mer information.
Om du redan bor i närheten av Malmö, är det här din chans att söka ett spännande jobb Specialpedagogiska Skolmyndigheten behöver fler anställda som stödjer arbetet inom handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning. Kolla in deras tre lediga tjänster för att se om du har vad som krävs. Du har fortfarande tid att söka jobbet som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning hos Specialpedagogiska Skolmyndigheten om du sickar in din ansökan senast sista ansökningsdag som är söndag den första juni 2025.
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren!
Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.
Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb
Som processtödjare fungerar du som ett stöd till ledningen och har ett övergripande ansvar för verksamhetsområdets processer. Du ingår i ett tvärfunktionellt ledningsstödsteam med uppdraget att stötta verksamhetsområdet i dess styrning och utveckling. Du stöttar verksamhetsområdets ledning i arbetet med processutveckling och uppföljning, och bidrar till att skapa strukturer och arbetssätt som gör det möjligt för ledningen att fatta välgrundade beslut och följa upp verksamhetens resultat.
Processer är centrala verktyg för att skapa likvärdighet, tydlighet och effektivitet, samt för att säkerställa ett ändamålsenligt stöd till processens målgrupper. Genom att systematisera arbetssätt och följa upp processerna bidrar du till att myndigheten kan nå sina mål på ett strukturerat och transparent sätt.
Din roll innebär att arbeta både operativt och utvecklingsinriktat med att skapa och implementera effektiva arbetssätt, rutiner och processer. Du har också en nyckelroll i att säkerställa efterlevnaden av myndighetens riktlinjer och processer, samt att identifiera och föreslå förbättringar som stärker verksamhetens styrning och uppföljning.
Du samarbetar nära med centrala funktioner inom processledning och ingår i ett nätverk med andra processtödjare inom organisationen. Tillsammans bidrar ni till att utveckla och implementera enhetliga och normerande arbetssätt som stärker både verksamhetsområdet och myndighetens övergripande utveckling.
Vi söker dig som har:
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Provanställning på 6 månader tillämpas.
Vi vill att du ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Därför har du möjlighet att arbeta en viss del på distans, om verksamheten tillåter det och i samråd med din chef.
Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Jefferson Wells.
Antal tjänster | 3 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Specialpedagogiska Skolmyndigheten |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2021005745 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Specialpedagogiska Skolmyndigheten söker tre personer till denna tjänst som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning hos Specialpedagogiska Skolmyndigheten skickar du in din ansökan senast 2025-06-01.
Källa: Arbetsförmedlingen
Specialpedagogiska Skolmyndigheten söker en person till tjänsten som informatör/kommunikatör i Malmö.
2025-05-16
Mer infoSpecialpedagogiska Skolmyndigheten söker två personer till tjänsten som administratör i Malmö.
2025-05-16
Mer infoSpecialpedagogiska Skolmyndigheten söker fyra personer till tjänsten som hr-specialist/hr-advisor i Malmö.
2025-05-16
Mer info