IT Student sökes till Service Desk hos TietoEvry!

Publiceringsdatum: 2025-06-04

Letar du efter ett jobb inom data/it? Academic Work Sweden AB söker just nu efter en helpdesktekniker/supporttekniker och du kan vara den de letar efter. Academic Work Sweden AB söker efter en ny anställd på deltid under 6 månader eller längre som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.

Malmö är platsen där denna position är ledig. Academic Work Sweden AB söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som helpdesktekniker/supporttekniker. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Du har fortfarande tid att söka jobbet som helpdesktekniker/supporttekniker hos Academic Work Sweden AB om du sickar in din ansökan senast sista ansökningsdag som är fredag den fjärde juli 2025.


Jobbannons

Som Service Desk Agent hos TietoEvry får du möjligheten att tillhöra ett av nordens största IT-företag. Här kommer du få chansen att utveckla dina IT-kunskaper och arbeta med problemlösning dagligen. Vi söker just nu dig som är student som är målmedveten och älskar att hålla många bollar i luften!

OM TJÄNSTEN

I service desken hos TietoEvry kommer du få möjligheten att tillämpa din grundkunskaper inom IT och fortsätta utvecklas framåt. Du kommer arbeta självständigt men kommer få stöttning av teamet, för att nå din högsta potential. Vi söker efter en initiativtagande och driven individ som har lätt att bolla både studier och jobb samtidigt. För att trivas i rollen som service desk agent behöver du kunna arbeta i högt tempo och vara stresstålig. Vi har höga krav på att vara tillgänglig minst två heldagar i veckan för denna tjänst. Initialt kommer du att gå bredvid en kollega i 3 dagar för att lära dig grunderna. Därefter kommer du få sitta och bemanna upp två dagar till innan du är på fötterna.

Du erbjuds:

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Du får även en fot in på ett spännande IT-bolag i framkant!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

För den här rollen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är en hjälpsam och glad person, som gillar att lösa problem och har ett tekniskt intresse. Du trivs att ha många bollar i luften och drivs av att lösa kluriga problem. Vi ser gärna en person som kan behålla lugnet i stressiga situationer. Då arbetspass ibland kan uppkomma med kort notis ser vi att du är flexibel och ställer upp när det behövs. Du tar gärna initiativ på egen hand och har möjlighet att jobba två dagar i veckan, gärna fler. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-support eller kundservice. Du har som uppgift att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa kunden med sitt problem, främst via telefon.

  • Ditt jobb innebär även att du kommer att följa upp ärenden som du tagit dig an för att säkerställa att en lösning uppnås och att kunden får bästa möjliga service
  • Du förväntas vara tillgänglig 2 dagar i veckan mellan måndag - fredag.
  • För denna tjänst kommer vi begära ett utdrag ur belastningsregister från dig

VI SÖKER DIG SOM

  • Studerar minst 50% och har minst 1.5 år kvar av dina eftergymnasiala studier. Observera att du ej kommer vara aktuell för tjänsten om du ej studerar. Du studerar även en IT relaterad utbildning
  • Har jobbat inom service/support tidigare, gärna call-center
  • Kan jobba 2 dagar/vecka, främst måndag till onsdag.
  • Talar och skriver obehindrat på svenska.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Social
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande

Övrigt

  • Start: Omgående
  • Omfattning: 2 pass/vecka
  • Placering: Centrala Malmö

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidDeltid
FöretagsnamnAcademic Work Sweden AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer5565595450
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeHelpdesktekniker/Supporttekniker
YrkesområdeData/IT

Ansökan

Academic Work Sweden AB söker en person till denna tjänst som helpdesktekniker/supporttekniker med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos Academic Work Sweden AB skickar du in din ansökan senast 2025-07-04.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

IT-NÖRD med intresse för SERVICE sökes

Gigstep AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Malmö.

2025-04-28

Mer info

Servitör/servitris sökes till vår- och sommarsäsongen

Green Chili AB söker fem personer till tjänsten som servitör/servitris i Malmö.

2025-05-27

Mer info

Säljare till Malmö sökes omgående - Snittlön 30.000

Swedish Brands Marketing AB söker en person till tjänsten som telefonförsäljare i Malmö.

2025-02-24

Mer info