Teamleader Kundsupport till Gleerups Utbildning

Publiceringsdatum: 2025-09-29

Söker du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik-sektorn? Bravura Sverige AB söker just nu efter en kundtjänstmedarbetare och du kan vara den de letar efter. Intresserade sökes för heltid-jobb hos Bravura Sverige AB - är du intresserad? De letar efter någon som vill jobba tills vidare.

Arbetsplatsen ligger nära tillhands om du är bosatta i Malmö som är tjänsteorten. Bravura Sverige AB har just nu en ledig tjänst som kundtjänstmedarbetare. Om du vill ta din karriär till nästa nivå, ta en titt på deras jobbannons och se om jobbet passar dig! Har du vad som krävs för att arbeta som kundtjänstmedarbetare hos Bravura Sverige AB? Ansök innan onsdag den artonnde mars 2026 och ta reda på det!


Jobbannons

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Gleerups som erbjuder en trygg arbetsmiljö med ett generöst förmånspaket.

 Om företaget

Gleerups är en av Sveriges ledande aktörer för framgångsrikt lärande. Utifrån en stark pedagogisk plattform och ett tydligt användarfokus vill de bidra till att bygga världens bästa skola och högskola. Genom ett aktivt och nära samarbete med lärare, elever, skolledare och forskare utvecklar de innovativa verktyg för framgångsrikt lärande. Idag är Gleerups ca 70 anställda. Läs mer på https://www.gleerups.se/om-gleerups" rel="nofollow" target="_BLANK">https://www.gleerups.se/om-gleerups">https://www.gleerups.se/om-gleerups

 Arbetsuppgifter

I rollen som Teamleader i kundsupporten har du en operativ roll där du leder, koordinerar och coachar kundsupportteamet, som idag består av fyra medarbetare samt receptionen. Ditt uppdrag är att skapa struktur, sätta mål och bidra med teknisk kompetens som stärker avdelningen. Rollen innebär många externa kontakter med både kunder och återförsäljare samt ett nära samarbete med övriga avdelningar inom Gleerups och Berling Media.

Dina ansvarsområden

  • Vara ”lagkapten” i teamet – fördela arbetsuppgifter, driva på och skapa en stark teamkänsla
  • Ha överblick och kunna stötta inom hela bredden av frågor, exempelvis fakturor, returer och licenser
  • Hantera komplexa eller eskalerade kundärenden och säkerställa hög kundnöjdhet
  • Arbeta med process- och systemförbättringar, inklusive CRM-frågor, för att effektivisera kundsupporten
  • Följa upp mål, analysera prestation och skapa driv i teamets arbete, exempelvis genom att sätta tydliga delmål

 Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • Gedigen erfarenhet av kundsupport och kundhantering
  • Omfattande erfarenhet av att arbeta med CRM- och ERP-system samt effektiv hantering av lager, logistik och flödesoptimering
  • Meriterande med arbetslivserfarenhet av att leda och motivera team inom kundservice eller liknande områden
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Vi söker dig som har förmåga att alltid sätta kundens behov i centrum och som är affärsmässig, drivande, strukturerad och kommunikativ. Du kan prioritera, fatta beslut och skapa resultat även i ett högt tempo. Som person är du pragmatisk, analytisk och initiativrik med en stark lösningsorientering och förmåga att identifiera möjligheter och driva värdeskapande lösningar. Du är lyhörd och kan tydligt förmedla verksamhetens idé, mål och visioner till både medarbetare, kunder och samarbetspartners.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse

Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.

Har du frågor? Hör gärna av dig!

info@bravura.se

010-171 47 10

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

#Nextgen

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnBravura Sverige AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5567520803
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeKundtjänstmedarbetare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Bravura Sverige AB söker en person till denna tjänst som kundtjänstmedarbetare med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som kundtjänstmedarbetare hos Bravura Sverige AB skickar du in din ansökan senast 2026-03-18.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

UTBILDNINGSUTVECKLARE TILL LEDANDE EUROPEISKT ENERGIBOLAG

A Hub AB söker en person till tjänsten som utbildningskoordinator i Malmö.

2025-10-03

Mer info

Utbildningsutvecklare till ledande energibolag- skapa framtidens lärande!

Academic Work Sweden AB söker en person till tjänsten som utbildningsledare i Malmö.

2025-09-19

Mer info

Spontanansökan till gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen

Malmö kommun söker en person till tjänsten som lärare i gymnasieskolan i Malmö.

2025-07-01

Mer info