Head of Operations – Rhenus Logistics

Publiceringsdatum: 2025-10-21

Är du intresserad av att jobba inom chefer och verksamhetsledare? Ett spännande jobb som affärsområdeschef hos Poolia AB väntar på dig - varför inte söka idag? Intresserade sökes för heltid-jobb hos Poolia AB - är du intresserad? De letar efter någon som vill jobba tills vidare.

Platsen där jobbet finns ledigt är i Malmö. Om du tycker att det låter intressant att börja jobba hos Poolia AB i rollen som affärsområdeschef så har de just nu en ledig tjänst som skulle kunna vara en perfekt match för dig! Bli en del av Poolia AB genom att ansöka till jobbet som affärsområdeschef senast söndag den sextonde november 2025.


Jobbannons

Rhenus Logistics befinner sig i en tillväxtfas och söker nu en engagerad och affärsdriven Head of Operations till vår anläggning i Malmö (Arlöv).

Vill du leda, utveckla och skapa resultat i en internationell och dynamisk logistikmiljö? Söker du en professionell, finansiell starkt och långsiktigt koncern som nu expanderar sin verksamhet i Sverige? Har du tidigare erfarenhet av transport- och logistikbranschen, utveckling av verksamheter, tillväxt, lönsamma affärer, nöjda kunder och ledarskap? Vill du vara med och forma framtidens logistik tillsammans med oss? Då kan detta vara jobbet som du söker.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten

Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i en internationell miljö. Rhenus Logistics kännetecknas av korta beslutsvägar, en hög ambitionsnivå och professionalism.

Som Head of Operations har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften av vår verksamhet. Du leder ett team på cirka 20 tjänstemän, varav 2 Teamledare, och du rapporterar direkt till Country Manager Sweden.

Du ansvarar för att skapa effektiva och kvalitetssäkrade processer, driva verksamheten mot högt ställda mål och utveckla arbetssätt som stärker både kundvärde och lönsamhet. Kostnadskontroll är en central del av rollen p g a branschkonkurrensen och höga krav på precision.

Tillväxten i Sverige planeras delvis genom förvärv av verksamheter, och du kommer att spela en nyckelroll i att leda integrationen av nya enheter in i Rhenus organisation.

Du har ett strategiskt perspektiv samtidigt som du trivs med att arbeta nära verksamheten och vara delaktig i den dagliga operativa styrningen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

  • Leda, coacha och utveckla medarbetare och Teamledare – med fokus på tillit och ansvarstagande
  • Säkerställa hög kvalitet, effektivitet och kundnöjdhet i operativa processer
  • Driva och implementera förbättringsinitiativ samt utveckla rutiner och arbetsflöden
  • Följa upp mål, nyckeltal och leveranssäkerhet med tydlig kostnadskontroll
  • Leda integrationen av nyförvärvade verksamheter
  • Bidra aktivt till affärsutveckling och samarbete med försäljningsorganisationen

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du är en trygg, lyhörd och stabil ledare som skapar förtroende och engagemang genom tydlig kommunikation och delaktighet. Du tror på empowerment, tillit och ansvarstagande, och du har förmågan att skapa en kultur av ständiga förbättringar.

Du är processorienterad, strukturerad och analytisk, men också agil och flexibel i ditt arbetssätt. Du har ett starkt kundfokus och ett genuint intresse för hur moderna IT- och AI-lösningar kan skapa kundvärden och effektivisera verksamheten.

Vi tror att du har:

  • Flera års erfarenhet av ledande roll inom logistik, transporter, supply chain eller närliggande område
  • Dokumenterad erfarenhet av personal- och budgetansvar
  • God förståelse för operativa processer, kostnadsdrivare och kunddriven verksamhet
  • Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift
  • Relevant utbildning inom logistik, ekonomi, teknik eller motsvarande

B-körkort krävs för tjänsten.

Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

Om verksamheten

Rhenus är en del av den tyska Rhenus Group – en av Europas ledande logistikaktörer med över 39 000 medarbetare på mer än 1 200 platser världen över. I Sverige erbjuder vi ett brett utbud av logistiklösningar inom transport, lagring, tullhantering och supply chain management.

Läs mer om koncernen på www.rhenus.group och om den svenska verksamheten på www.rhenus.group/se/en.

Vi erbjuder

Hos Rhenus får du möjlighet att vara en del av en global koncern med stark lokal närvaro och stora utvecklingsmöjligheter – både nationellt och internationellt. Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en organisation som präglas av entreprenörsanda, ansvar och gemenskap.

För rätt person finns goda möjligheter att växa vidare inom Rhenus Group.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnPoolia AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5564267655
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeAffärsområdeschef
YrkesområdeChefer och verksamhetsledare

Ansökan

Poolia AB söker en person till denna tjänst som affärsområdeschef med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som affärsområdeschef hos Poolia AB skickar du in din ansökan senast 2025-11-16.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Head of Production and Planning

A-Search AB söker en person till tjänsten som produktionschef, tillverkning i Malmö.

2025-10-23

Mer info

Head of Legal & Compliance to Mercedes-Benz Sweden/Denmark

Jurek Recruitment & Consulting AB söker en person till tjänsten som affärsjurist i Malmö.

2025-10-22

Mer info

Erfaren Kredithandläggare till Avizion Finans – Malmö

M.R Partner AB söker en person till tjänsten som backofficepersonal i Malmö.

2025-10-23

Mer info