Samordnare till regionkansli, Polisregion Syd

Publiceringsdatum: 2024-06-10

Letar du efter anställning inom administration, ekonomi, juridik? Här är din möjlighet att bli en del av teamet hos Polismyndigheten genom att arbeta som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning. Polismyndigheten söker för närvarande efter personal på heltid för en tjänst tills vidare. Kolla in deras jobbannons för mer information.

Malmö är platsen där detta jobb har sin tjänsteort. Om du letar efter en spännande karriär inom handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning-branschen, har Polismyndigheten just nu ett ledigt jobb som kan vara av intresse. Har du vad som krävs för att arbeta som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning hos Polismyndigheten? Ansök innan onsdag den tolfte juni 2024 och ta reda på det!


Jobbannons

Är du redo för en större uppgift?

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsstöd 8 är en del av regionkansliet och stödjer regionen med fordonsförsörjning, tilldelning av uniform, utrustning och vapen samt besiktning och service av tjänstevapen.

Som samordnare vid verksamhetsstöd 8 driver och utvecklar du självständigt regionens processer för fordon och utrustning i den operativa verksamheten. Bland annat arbetar du för att utveckla rutinerna inom avtal- och fakturahanteringen samt registerhållningen. Du arbetar även för att kostnads- och resurseffektivt nyttja fordonsparken och skapa en enhetlig hantering inom regionen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Utveckla och samordna processen för regionens hyr- och leasingfordon
  • Samverka med berörda verksamheter inom regionen men också med ekonomiavdelningen
  • Skapa goda relationer med externa leverantörer
  • Viss hantering av logistik, internt som externt
  • Stötta den operativa verksamhetens budgetarbete och fakturahantering

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Polisexamen eller annan utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
  • Erfarenhet av att framgångsrikt ha drivit och ansvarat för förändrings- och utvecklingsarbete
  • Minst två års erfarenhet av arbetsgivaren bedömt relevant heltidsarbete inom Polismyndigheten eller liknande brottsbekämpande myndighet.
  • God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska
  • Svenskt medborgarskap
  • Manuellt B-körkort

Det är meriterande om du har:

  • Av arbetsgivaren bedömd relevant arbetslivserfarenhet av inköp-, avtal och upphandlingsfrågor
  • Av arbetsgivaren bedömd relevant arbetslivserfarenhet av arbete som kräver både operativt som strategiskt fokus

Personliga kompetenser

Arbetet sker i stor omfattning i samverkan med berörda verksamheter inom region Syd, ekonomiavdelningen samt externa leverantörer. Du har därmed stora kontaktytor internt såväl som externt och din goda förmåga att arbeta professionellt som sakligt och bra med andra människor är avgörande. Du tar ansvar för och driver dina processer framåt och behöver därför ha en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du arbetar självständigt men ingår i ett team av samordnare i gruppen. Då du arbetar i en säkerhetskritisk miljö ställer vi krav på din förmåga att med integritet hantera ditt arbete professionellt med fokus på rättssäkerhet och verksamhetens övergripande mål. För att trivas i rollen behöver du ha en analytisk förmåga samt kunna se och behålla ett helhetsperspektiv.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:

Lulete Kolgjini, lulete.kolgjini@polisen.se

Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:

Ella Patrikson, ella.patrikson@polisen.se

Fackliga företrädare

Polisförbundet, Leif Östberg 010-561 69 84

Seko Polisen, Monica Veberg, 070-549 11 35

SACO-S, Carina Ivarsson, 073-348 37 10

ST, Liselott Lindberg, 072-194 80 40

Övrigt

Anställningsform: Tillsvidare

Arbetsort: Malmö

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Dagtid flex

Tillträde: Enligt överenskommelse

Funktion: Samordnare

Benämning: Polisinspektör/Handläggare

För mer information och anvisningar kring hur du söker tjänsten vänligen besök, https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/maj/samordnare-till-regionkansli-polisregion-syd-med-placering-i-malmo/

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnPolismyndigheten
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2021000076
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeHandläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Polismyndigheten söker en person till denna tjänst som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning hos Polismyndigheten skickar du in din ansökan senast 2024-06-12.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Tillträdessamordnare Elnätsanläggningar

E.On Sverige AB söker en person till tjänsten som tillgänglighetskonsult i Malmö.

2024-06-12

Mer info

Ekonomiassistent sökes till VA SYD

Studentconsulting Sweden AB (Publ) söker en person till tjänsten som ekonomiassistent i Malmö.

2024-06-14

Mer info

IT-infrastrukturtekniker till Castra syd

Castra Group AB söker en person till tjänsten som it-tekniker/datatekniker i Malmö.

2024-05-28

Mer info