IT Support Specialist & Team Lead Flerspråkig 1st Line Support

Publiceringsdatum: 2025-08-12

Vill du arbeta inom data/it-branschen? Qaptive AB är på jakt efter en skicklig helpdesktekniker/supporttekniker och du kan vara rätt person för jobbet. Intresserade sökes för heltid-jobb hos Qaptive AB - är du intresserad? De letar efter någon som vill jobba tills vidare.

För detta jobb är Malmö den angivna tjänsteorten. Qaptive AB har just nu åtta lediga tjänster som helpdesktekniker/supporttekniker. Om du vill ta din karriär till nästa nivå, ta en titt på deras jobbannons och se om jobbet passar dig! Här är chansen att bli en del av Qaptive AB och jobba som helpdesktekniker/supporttekniker! Ansök senast söndag den sjunde september 2025.


Jobbannons

IT Support Specialist & Team Lead – Flerspråkig 1st Line Support

Om rollen

Vi söker både erfarna IT-supporttekniker och en Team Lead till ett flerspråkigt 1st line-supportteam som arbetar med att ge professionell IT-support till användare i Danmark, Sverige och Norge. Teamet består av 10 ordinarie medarbetare och en Team Lead. Supporten är öppen 11 timmar per dag, måndag–fredag.

Arbetsuppgifter (gäller båda rollerna)

  • Ge IT-support på flera språk via telefon, e-post, chatt och ärendeportal.
  • Hantera incidenter och serviceförfrågningar gällande hårdvara, mjukvara, Microsoft 365, utskrifter och nätverksåtkomst.
  • Utföra användaradministration (kontoskapande, lösenordsåterställning, grupphantering, upplåsning) i Active Directory och Microsoft 365.
  • Registrera och hantera ärenden enligt SLA i ärendehanteringssystem (t.ex. ServiceNow).
  • Lösa problem vid första kontakt eller eskalera till 2nd/3rd line vid behov.
  • Följa etablerade rutiner och kunskapsdatabaser samt bidra med förbättringsförslag.
  • Bibehålla hög kundnöjdhet genom professionell kommunikation och tydliga statusuppdateringar.

Extra ansvar för Team Lead

  • Leda och coacha ett team på 10 personer.
  • Ansvara för arbetsfördelning, kvalitet och måluppfyllelse.
  • Följa upp teamets prestationer och rapportera resultat.
  • Säkerställa kompetensutveckling och hög servicenivå.

Kravprofil – IT Support Specialist

  • 2–4 års erfarenhet av IT-support i en servicedeskmiljö.
  • Mycket goda kunskaper i engelska samt danska, norska eller svenska.
  • Erfarenhet av ITIL-baserat arbete och ärendehanteringssystem.
  • God praktisk erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365.
  • Kunskap om fjärrstyrningsverktyg för felsökning.

Kravprofil – Team Lead

  • 4+ års erfarenhet av IT-support, varav minst 1–2 år i ledande roll.
  • Dokumenterad erfarenhet av personalledning och teamkoordinering.
  • Mycket goda språkkunskaper i engelska samt danska, norska eller svenska.
  • Djup teknisk kunskap inom Active Directory, Microsoft 365 och servicedeskprocesser.

Om jobbet

Antal tjänster8
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnQaptive AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5594567686
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeHelpdesktekniker/Supporttekniker
YrkesområdeData/IT

Ansökan

Qaptive AB söker åtta personer till denna tjänst som helpdesktekniker/supporttekniker med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos Qaptive AB skickar du in din ansökan senast 2025-09-07.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

IT-support till Kassacentralen

Kassacentralen i Skåne AB söker en person till tjänsten som it-tekniker i Malmö.

2025-08-12

Mer info

1st line supporttekniker till kund i Malmö!

Poolia AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Malmö.

2025-08-08

Mer info

Lead Solution Architect till vårt Dynamicsteam – Malmö

Columbus Sweden AB söker en person till tjänsten som affärsarkitekt i Malmö.

2025-05-26

Mer info