Erfaren Norsk eller Dansktalande - 1st Line Support

Publiceringsdatum: 2025-10-24

Söker du efter ett jobb inom data/it-sektorn? Det är nu möjligt för dig att få jobb som helpdesktekniker/supporttekniker hos goFRST AB. goFRST AB söker efter en ny anställd på heltid under tills vidare som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.

Denna tjänst finns tillgänglig i Malmö som är tjänsteorten. Om du är intresserad av en karriär inom helpdesktekniker/supporttekniker, ta en titt på de tio lediga tjänsterna som goFRST AB erbjuder för att se om det är en matchning. Söker du efter en spännande karriär som helpdesktekniker/supporttekniker? Sök jobbet hos goFRST AB senast söndag den tjugotredje november 2025 och bli en del av deras team.


Jobbannons

Om rollen

Vi söker både 1st line-support team medlemmar med 2.4 års erfarenhet av 1st line support och kan Norska eller Danska flytande. Supporten är öppen dagtid, måndag–fredag.

OBS: Det är viktigt med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i minst 3 år samt att behärska Norsk eller Danska flytande

Arbetsuppgifter (gäller båda rollerna)

  • Ge IT-support via telefon, e-post, chatt och ärendeportal.
  • Hantera incidenter och serviceförfrågningar gällande hårdvara, mjukvara, Microsoft 365, utskrifter och nätverksåtkomst.
  • Utföra användaradministration (kontoskapande, lösenordsåterställning, grupphantering, upplåsning) i Active Directory och Microsoft 365.
  • Registrera och hantera ärenden enligt SLA i ärendehanteringssystem (t.ex. ServiceNow).
  • Lösa problem vid första kontakt eller eskalera till 2nd/3rd line vid behov.
  • Följa etablerade rutiner och kunskapsdatabaser samt bidra med förbättringsförslag.
  • Bibehålla hög kundnöjdhet genom professionell kommunikation och tydliga statusuppdateringar.

Kravprofil – Service Desk support 1st line

  • 3–5 års erfarenhet av IT-support i en servicedeskmiljö.
  • Mycket goda kunskaper i engelska samt danska eller norska.
  • Erfarenhet av ITIL-baserat arbete och ärendehanteringssystem.
  • God praktisk erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365.
  • Kunskap om fjärrstyrningsverktyg för felsökning.

Om jobbet

Antal tjänster10
ArbetstidHeltid
FöretagsnamngoFRST AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5594567686
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeHelpdesktekniker/Supporttekniker
YrkesområdeData/IT

Ansökan

goFRST AB söker tio personer till denna tjänst som helpdesktekniker/supporttekniker med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos goFRST AB skickar du in din ansökan senast 2025-11-23.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Firstline support till IT-team i Malmö

Wise IT AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Malmö.

2025-10-30

Mer info

2nd-line support IT-tekniker, Onsite

Danda AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Malmö.

2025-09-19

Mer info

Kickstarta din IT-karriär som 1st line-tekniker!

Gigstep AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Malmö.

2025-09-15

Mer info