Erfaren Norsk - 1st Line Support tekniker

Publiceringsdatum: 2025-12-03

Vill du arbeta inom data/it-branschen? goFRST AB är på jakt efter en skicklig helpdesktekniker/supporttekniker och du kan vara rätt person för jobbet. goFRST AB behöver någon som vill arbeta heltid. Om du är tillgänglig för tills vidare, ta en titt på denna jobbannons.

För detta jobb är det en fördel om du bor i närheten av Malmö då det är tjänsteorten. Om du letar efter en spännande karriär inom helpdesktekniker/supporttekniker-branschen, har goFRST AB just nu tre lediga jobb som kan vara av intresse. goFRST AB letar efter erfaren helpdesktekniker/supporttekniker som kan ansluta till deras team. Sista ansökningsdag är fredag den andra januari 2026.


Jobbannons

Om rollen

Vi söker 1st line-support team medlemmar med 2.4 års erfarenhet av 1st line support och kan flytande Norska, har man ett skandinaviskt språk till är det meriterande. Supporten är öppen dagtid, måndag–fredag.

OBS: Det är viktigt med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i minst 3 år samt att behärska Norskan flytande

Arbetsuppgifter

  • Ge IT-support via telefon, e-post, chatt och ärendeportal.
  • Hantera incidenter och serviceförfrågningar gällande hårdvara, mjukvara, Microsoft 365, utskrifter och nätverksåtkomst.
  • Utföra användaradministration (kontoskapande, lösenordsåterställning, grupphantering, upplåsning) i Active Directory och Microsoft 365.
  • Registrera och hantera ärenden enligt SLA i ärendehanteringssystem (t.ex. ServiceNow).
  • Lösa problem vid första kontakt eller eskalera till 2nd/3rd line vid behov.
  • Följa etablerade rutiner och kunskapsdatabaser samt bidra med förbättringsförslag.
  • Bibehålla hög kundnöjdhet genom professionell kommunikation och tydliga statusuppdateringar.

Kravprofil – Service Desk support 1st line

  • 3–5 års erfarenhet av IT-support i en servicedeskmiljö.
  • Mycket goda kunskaper i Norska samt Engelska, ytterligare skandinaviska språk är meriterande.
  • Erfarenhet av ITIL-baserat arbete och ärendehanteringssystem.
  • God praktisk erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365.
  • Kunskap om fjärrstyrningsverktyg för felsökning.

Om jobbet

Antal tjänster3
ArbetstidHeltid
FöretagsnamngoFRST AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5594567686
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeHelpdesktekniker/Supporttekniker
YrkesområdeData/IT

Ansökan

goFRST AB söker tre personer till denna tjänst som helpdesktekniker/supporttekniker med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos goFRST AB skickar du in din ansökan senast 2026-01-02.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Engagerad IT-tekniker för rollen 2nd line

Malmö kommun söker en person till tjänsten som it-tekniker/datatekniker i Malmö.

2025-12-19

Mer info

2nd-line support IT-tekniker, Onsite

Danda AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Malmö.

2025-09-19

Mer info

IT-tekniker

Flygprestanda AB söker en person till tjänsten som it-tekniker/datatekniker i Malmö.

2025-12-11

Mer info