Kund- och vågadministratör (vikariat)

Publiceringsdatum: 2025-07-15

Skulle du vilja jobba inom administration, ekonomi, juridik? En möjlighet har öppnat upp för dig att börja arbeta som kundtjänstmedarbetare hos Sydskånes avfallsaktiebolag, SYSAV. Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Sydskånes avfallsaktiebolag, SYSAV under 6 månader eller längre. De letar just nu efter nya medarbetare.

Att bo i närheten av Malmö kan vara en fördel för denna position, så om du redan bor i området bör du överväga att söka jobbet. Sydskånes avfallsaktiebolag, SYSAV har just nu ett ledigt jobb som kundtjänstmedarbetare. Sista ansökningsdagen till jobbet som kundtjänstmedarbetare hos Sydskånes avfallsaktiebolag, SYSAV är måndag den första september 2025.


Jobbannons

Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

Varför arbeta på Sysav?

På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. Balans mellan arbete och fritid är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, får du tillgång till en förmånlig sjukvårdsförsäkring och vår Förmånsportal, samt gratis pensionsrådgivning.

Ditt Team

Hos oss får du ett omväxlande arbete med mycket kundkontakt. Här arbetar vi i ett team för att säkerhetsställa en bra service och god kundupplevelse. Du arbetar på ett rullande 6-veckorsschema, med 3 olika arbetsplatser, både i grupp och individuellt. I stora drag beskrivs arbetet enligt nedan:

  • Vågoperatör, våganläggningen: (2 av 6 veckor)

Väga inkommande & utgående bilar samt administration av dessa vägningar via vågprogrammet ScanX och affärssystemet D365. Diverse administrativa arbetsuppgifter.

  • Avfallskontroll: (3 av 6 veckor)

Bedöma och klassificera inkommande avfall enligt anvisningar samt administrera dessa avfallskontroller i våra system. Även vara tillgänglig för att stötta vår återvinningscentral för företagskunder vid behov.

  • Reception/mottagning: (1 av 6 veckor)

Hantering och administration av passagebehörigheter och besök, både interna och externa. Ta emot och hänvisa besökare till rätt plats. Bevaka kamerabilder från kameror runt om på företaget.

  • Vi arbetar måndag till fredag och arbetstiden fördelas mellan 06:20-16:30 på ett rullande 6-veckorsschema.

För att trivas hos oss är du en person som gillar att arbeta varierat och har en stark känsla för service, både mot kunder, besökare och kollegor. Du är trygg i att ta ansvar, har ett strukturerat arbetssätt samt behåller lugnet även när tempot är högt.

Du är en lagspelare som gillar att samarbeta, men skall också kunna arbeta självständigt när det krävs. Din förmåga att kommunicera tydligt och trevligt, gör dig till en uppskattad kollega och medarbetare.

Du är nyfiken, lösningsorienterad och ser hellre lösningar än problem.

Hos oss är det viktigt att alla bidrar till en positiv och säker arbetsmiljö där vi stöttar varandra, delar kunskap och strävar mot gemensamma mål.

Viktiga erfarenheter

  • Körkort och goda datorkunskaper är ett krav.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska.

Meriterande

  • Erfarenhet från servicesektorn eller motsvarande ses som meriterande.

Om ansökan

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdag är 2025-09-01. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Anställningsform

Heltid, vikariat tom 2026-07-31.

Anställningsstart

Efter överenskommelse.

Ort

Malmö

Mer information

Frågor angående tjänsten ställs till Driftchef Daniel Steen via e-post daniel.steen@sysav.se eller via tfn 040-635 25 18.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnSydskånes avfallsaktiebolag, SYSAV
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer5561870410
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeKundtjänstmedarbetare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Sydskånes avfallsaktiebolag, SYSAV söker en person till denna tjänst som kundtjänstmedarbetare med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som kundtjänstmedarbetare hos Sydskånes avfallsaktiebolag, SYSAV skickar du in din ansökan senast 2025-09-01.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Kund- och affärssupport till Säkerhetsteknik i Örestad AB

Bravura Sverige AB söker en person till tjänsten som administratör i Malmö.

2025-08-13

Mer info

kund- och affärsorienterad Key Account Manager till KNAPP AB

Neway i Sverige AB söker en person till tjänsten som key account manager/kam i Malmö.

2025-08-11

Mer info

Studie - och yrkesvägledare till Samstart

Malmö kommun söker en person till tjänsten som studie- och yrkesvägledare/syv i Malmö.

2025-08-01

Mer info