Administratör till Malmö, visstid

Publiceringsdatum: 2025-07-31

Är du intresserad av att jobba inom administration, ekonomi, juridik? Letar du efter en chans att arbeta som beredningssekreterare/domstolssekreterare/domstolshandläggare på Ekobrottsmyndigheten? Nu är det möjligt. Om du vill arbeta heltid hos Ekobrottsmyndigheten, har de just nu en tjänst 6 månader eller längre som kan passa dig.

Denna tjänst finns tillgänglig i Malmö som är tjänsteorten. Ekobrottsmyndigheten söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som beredningssekreterare/domstolssekreterare/domstolshandläggare. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Sista ansökningsdagen till jobbet som beredningssekreterare/domstolssekreterare/domstolshandläggare hos Ekobrottsmyndigheten är torsdag den tjugoförsta augusti 2025.


Jobbannons

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 800 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka.

Vill du bli en av oss och bidra till att bekämpa den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör på Ekobrottsmyndigheten i Malmö. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling.

Arbetsplats

Vid Ekobrottsmyndigheten i Malmö bedrivs verksamheten vid två ekobrottskamrar och en polisoperativ enhet. Våran befintliga administratör har vald att gå vidare i sin karriär därför söker vi en ny kollega.

Arbetsuppgifter

Du arbetar självständigt men också i team tillsammans med såväl andra administratörer som övriga yrkesgrupper på kammaren. Din huvuduppgift är att ge stöd och service till ekobrottskamrarna och mängdbrottsfunktionen i deras verksamhet. I arbetsuppgifterna ingår bl.a.:

Att vara ett administrativt stöd till åklagare, poliser, civila utredare m.fl. under ett ärendes gång. Det innebär allt från att göra slagningar i register och registrera nya ärenden till att delta aktivt i ärendemöten och t.ex. inhämta utdrag och annat material samt bereda kallelser till förhör.

Att arbeta i myndighetens diariesystem och andra IT-stöd, varför du bör känna dig bekväm i att hantera flera olika interna program. Även generella kontorsuppgifter så som e-post och posthantering hör till vardagen.

Att vara kontakten utåt i många sammanhang och alltid ge en god service till allmänheten, myndigheter och andra inom rättsväsendet, främst via telefon och e-post.

Krav

Vi söker dig som har

fullgjord gymnasieutbildning

minst två års erfarenhet inom de senaste fem åren av arbete med administrativa uppgifter under de senaste fem åren eller erfarenhet som Ekobrottsmyndigheten bedömer som relevant

goda datorkunskaper och är en van användare av Microsoft Office-paketet

goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du utöver ovan även har

erfarenhet av arbete som administratör inom rättsväsendet eller annan juridisk verksamhet

erfarenhet av administrativt arbete i statlig myndighet

erfarenhet av att arbeta med IT-programmen Cåbra eller DurTvå

eftergymnasiala studier från högskola eller universitet inom relevant område t.ex. administration, IT, ekonomi eller juridik t.ex. paralegal utbildning.

Personliga egenskaper

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som är en lagspelare som tar ansvar för helheten och verksamhetens bästa. Då arbetet präglas av många kontakter med olika yrkesroller både internt och externt krävs det att du är serviceinriktad och har ett positivt och öppet förhållningssätt gentemot din omgivning. Du är ansvarstagande och arbetar strukturerat, noggrant och effektivt. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är en trygg och stabil person och har en mycket god samarbetsförmåga.

För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy, EBM-modellen.

Kontaktpersoner

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta chefsåklagare Anna Palmqvist, tfn. 010-562 95 57.

Fackliga företrädare för

Saco-S är Björn Ankarling (v.31), 010-562 91 13 och Henrik Lundin (v.32 och v.33), 010-562 91 72

ST är Sara O´Dowd Schjölin (v.31), 010-562 96 05 och Karin Hallström Norberg (v.32 och v.33), 010-562 91 71

Polisförbundet är Linda Ekström, 070-2121412

Information om anställningen

Anställningsform : Visstidsanställning, 12 månader

Tjänstebenämning : Administratör

Arbetsort : Malmö

Tillträdesdatum : Enligt överenskommelse

Lön : Individuell lönesättning tillämpas

På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomföras innan beslut om anställning fattas.

Ansök

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 21 augusti 2025.

I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen Ekobrottsmyndigheten, 10422 Stockholm.

Är du redan registrerad som användare i Easycruit kan du logga in här för att söka tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnEkobrottsmyndigheten
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer2021004979
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeBeredningssekreterare/Domstolssekreterare/Domstolshandläggare
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Ekobrottsmyndigheten söker en person till denna tjänst som beredningssekreterare/domstolssekreterare/domstolshandläggare med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som beredningssekreterare/domstolssekreterare/domstolshandläggare hos Ekobrottsmyndigheten skickar du in din ansökan senast 2025-08-21.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Malmö: Produktadministratör till iPiccolo

Jobbakuten Väst AB söker en person till tjänsten som orderadministratör i Malmö.

2025-07-07

Mer info

Administratör med chefsstödsuppdrag till Bup heldygnsvård i Malmö

REGION SKÅNE söker en person till tjänsten som administratör i Malmö.

2025-07-28

Mer info

Administratör till Institutionen för polisiärt arbete

Malmö Universitet söker en person till tjänsten som administratör i Malmö.

2025-07-22

Mer info