Commercial Manager till OPO Scandinavia i Malmö

Publiceringsdatum: 2025-12-02

Vill du arbeta inom chefer och verksamhetsledare-branschen? Nu har du chansen att börja jobba som försäljningschef hos EQuality Rekrytering & Interim AB. Detta är ett jobb på heltid där EQuality Rekrytering & Interim AB letar efter någon under tills vidare.

Att bo i närheten av Malmö kan vara en fördel för denna position, så om du redan bor i området bör du överväga att söka jobbet. EQuality Rekrytering & Interim AB söker för närvarande efter en person att anställa inom försäljningschef-branschen. Ta en titt på deras lediga tjänst för att se om något av dem passar just dig. Låt EQuality Rekrytering & Interim AB hjälpa dig att uppnå dina karriärmål som försäljningschef! Ansök seast torsdag den tjugoförsta maj 2026.


Jobbannons

OPO Scandinavia grundades 1996 i Höllviken för att erbjuda prisvärda bågar med modern, eftertraktad design. Den entreprenörsanda som en gång skapade bolaget har lett fram till att vi idag kan erbjuda en av marknadens bredaste produktportföljer.

Om rollen

Idag är OPO en uppskattad leverantör och duktiga på att bygga långsiktiga relationer med sina kunder. Samtidigt ser företaget en stor möjlighet att arbeta mer fokuserat med affärsutveckling, både på exportmarknader och etablerade marknader. Idag är Finland och Sverige de största marknaderna, tätt följt av Norge och Danmark.

Huvudfokuset för rollen som Commercial Manager är affärsutveckling – särskilt för nya kunder – men även för befintliga storkunder. Rollen är både operativ och strategisk. Strategi kommer att sättas i samråd med VD och genomföras av Commercial Manager tillsammans med säljorganisationen.

Rollen har även ledaransvar för två direktrapporterande, en Account Manager Export och en Sales Team Lead som både har ett eget säljansvar samt leder tre säljare. Förutom att leda och arbeta med affärsutveckling, så ska Commercial Manager vara en närvarande ledare för sitt team.

Rollen rapporterar direkt till VD och ingår i företagets ledningsgrupp.

Arbetsuppgifter

  • Affärsutveckling på nya och befintliga kunder (KAM-ansvar på befintliga storkunder)
  • Skapa exportstrategi tillsammans med VD och exekvera på denna med organisationen
  • Analysera, följa upp och leda mot försäljningsmål och försäljningsbudget inkl. ansvara för eventuella korrigerande actions
  • Coacha och leda två direktrapporterande och ha det övergripande ansvaret för företagets försäljningsarbete (i nära samarbete med Sales Team Lead och VD)
  • Löpande dialog med agenter i Norge och Finland
  • Delta i den strategiska utvecklingen av vårt erbjudande till våra kunder
  • Samarbete med marknadsavdelningen avseende mässplanering och eventuella kampanjer
  • Delta i ledningsgruppens övergripande strategiska arbete för OPO:s fortsatta framgång
  • Vidareutveckla och sätta rutiner för säljkårens arbete med CRM systemet Microsoft Dynamics 365
Erfarenheter och kvalifikationer

Krav

  • Eftergymnasial utbildning
  • Jobbat med strategisk försäljning till större konton (ej bara butik)
  • Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

  • Ledarskapserfarenhet
  • Erfarenhet från optikbranschen
  • Erfarenhet av exportförsäljning och/eller affärsutveckling
  • Erfarenhet av att ha arbetet med CRM-system, gärna Microsoft Dynamics 365

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har en gedigen kommersiell erfarenhet och brinner för nykundsbearbetning och affärsutveckling. Du är en do:er som gärna kavlar upp ärmarna. Du är lösningsorienterad med en kreativ ådra – i rollen kommer du både att ta fram strategier och genomföra dem. Vi ser gärna att du är analytiskt lagd och har stor vana att arbeta med försäljningssiffror och annan data. Som person är du kommunikativ och prestigelös.

Som ledare är du en kulturbärare som både inspirerar dina medarbetare samtidigt som du ger tydlig riktning – inte minst vad gäller insatser kopplade till affärsutveckling.

Om OPO Scandinavia

OPO Scandinavia formger, marknadsför och säljer glasögonbågar, tillbehör och verktyg till optikbranschen.

OPO Scandinavia grundades 1996 i Höllviken för att erbjuda prisvärda bågar med modern, eftertraktad design. Den entreprenörsanda som en gång skapade bolaget har lett fram till att vi idag kan erbjuda en av marknadens bredaste produktportföljer.

  • Vi formger, marknadsför och säljer glasögonbågar, tillbehör och verktyg till optikbranschen
  • Vår designstudio tar fram modeller för många olika varumärken
  • Vårt breda kontaktnät av leverantörer och samarbetspartners gör att vi kan erbjuda våra kunder en unik väg till kvalitet och pålitlighet

Vårt mål är att vara optikerns basta partner, med allt från egna varumärken till licensbagar, distribution och private label-försäljning

Ansökan

Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdagen är 11/1. Observera att annonsen kan tas ner tidigare då vi jobbar med ett löpande urval. Ligger annonsen kvar är tjänsten inte tillsatt utan processen fortgår.

Ett personligt brev är inte nödvändigt i denna rekrytering och du kommer inte bedömas annorlunda om du inte skickar in ett personligt brev. Lägg hellre lite mer fokus på urvalsfrågorna. 

OPO Scandinavia samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsteamet på EQuality:

  • Jennifer Friman på jennifer.friman@equality.nu eller 0703-20 12 12
  • Gustav Strandberg på gustav.strandberg@equality.nu eller 076-049 53 31
Om EQuality Rekrytering & Interim

Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering.

Våra värderingar är professionalism, transparens och engagemang och EQuality står för:

  • EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ
  • Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss
  • Quality - Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnEQuality Rekrytering & Interim AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5594511536
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeFörsäljningschef
YrkesområdeChefer och verksamhetsledare

Ansökan

EQuality Rekrytering & Interim AB söker en person till denna tjänst som försäljningschef med placerings i Malmö. Om det låter intressant att arbeta som försäljningschef hos EQuality Rekrytering & Interim AB skickar du in din ansökan senast 2026-05-21.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Account Manager till Joyweek Malmö

Joyweek AB söker en person till tjänsten som account manager i Malmö.

2025-12-02

Mer info

Group Accounting Manager till Nordion Energi i Malmö

Mpya Finance AB söker en person till tjänsten som revisor i Malmö.

2025-11-26

Mer info

Junior Account Manager till Presto i Malmö

Presto AB söker en person till tjänsten som account manager i Malmö.

2025-10-22

Mer info